Wat is coaching op de werkplek

Coaching Rotterdam

Het doel van het herstellen van datgene waaraan onderhoud wordt gepleegd, is het terug te brengen in zijn natuurlijke staat of wat auteur J. Walter Thompson in zijn boek “Care of William” noemt, “het herstellen van de oorspronkelijke schoonheid en verruimde expressie van het individu of de identiteit”.

De “restauratie” hier is het bovenstaande. “Het origineel” staat voor veel mensen voor het ongewone, het frisse en creatieve, het breken met traditie. Dit betekent dat het perspectief bij coaching voor de gebruiker is om nieuwe perspectieven op klassieke kwesties te ontdekken en te ontwikkelen in plaats van te blijven hangen in de oude vertrouwde, vermoeide en alledaagse perspectieven.

Het perspectief in coaching is het instrument en de context van hoe leiders en managers de beschikbare instrumenten kunnen gebruiken om verandering in mensen te ontwikkelen, om hen te steunen en aan te moedigen om echt betere omgevingen te creëren, om niet langer in cirkels rond te draaien, om niet langer zo bang te zijn, om verder te gaan met het leven en niet langer zo bezig te zijn met op een bepaalde manier te leven, om te groeien als individu, om te groeien als groep, om uit zichzelf en uit anderen te stappen en om een beetje anders te gaan denken.

De instrumenten die beschikbaar zijn om dit denken en deze persoonlijke ontwikkeling te begeleiden zijn een reeks bedrijfsmodellen van coaching, waarden, visies, leerstijlen en essentiële structuur om sociale verandering te ondersteunen. De hardware voor de rest zijn de boeken, tijdschriften, e-mail en face to face ondersteuning.

Wat is coaching op de werkplek? In de context van:

1. De relatie met het team

2. De bedoeling van het bedrijf

3. Een opleidingsfunctie

4. Het vermogen om individuen te begeleiden

5. De rol van de baas

6. De manier waarop het team vooruit gaat

ritmes van het team

pluniforme manieren om teamrollen vast te stellen

Wederkerigheid

Organisatorische structuren

Verantwoordingsplicht

Teamstructuur

communicatie

Disundrum

Spirituele mogelijkheden

Devotie

Structuur voor het leiden van verandering

Financiering

Het mandaat is dit.

Wat zijn onze rollen en onze taak?

Hoe kunnen we deze doelen bereiken.

Hoe weten we wanneer we deze doelen hebben bereikt?

Hoe bereiken we dit?

2. Wat betreft de vraag waar mensen zich op hun reis bevinden en hoe we precies weten hoe dicht ze bij hun bestemming zijn.

Het is niet alleen gericht op individuen, om het in algemene termen uit te leggen, mensen moeten zichzelf, hun bedrijven en de opgedragen taak of de mate van hun vooruitgang kunnen uitdrukken.

3. Wat zeggen ze meestal als mensen terugkijken op hun carrière of hun werk.

Specifieke dingen die ze leuk vinden, niet leuk vinden en de uitdagingen die ze daarbij tegenkwamen, hebben hen er doorheen gesleept.

Hoe worden zij zich bewust van de veranderingen in hun persoonlijke of organisatorische effectiviteit?

4. Hoe komen ze daar?

5. Wat in de weg staat

6. Hoe leren zij hun eigen capaciteiten en de bekwaamheid van hun mensen kennen?

7. De manier waarop dingen worden gedaan

8. De manier waarop mensen denken en handelen

9. Hun persoonlijkheid en, tot op zekere hoogte, hun houding tegenover hun werk en de aard van het werk

10. Hoe kan het inzicht van de leider hen helpen hun bestaande vaardigheden doeltreffend te gebruiken?

11. Hoe kan een leiderschap worden vergemakkelijkt om wederzijdse verwachtingen vast te stellen

12. Hoe kan de teamleider de leiding ontwikkelen tot de geëngageerde leidinggevende?

13. Wat doen de leider en het team met de informatie en wat maakt de informatie zowel relevant als nuttig?

De ideevorming over de wijze waarop groepen of individuen kennis verwerven en actieve deelnemers worden aan hun leren en ontwikkeling, begint in hoofdzaak bij de leider of het team, die mede bepaalt dat de waarden, kerncompetenties en methodologie van elke vorm van leren of coachen worden gerespecteerd tijdens de gehele uitvoering. Het team moet bepalen welke technieken in het leer- of coachingproces moeten worden gebruikt en welke technieken moeten worden ontwikkeld en ontwikkeld zij doen dit door zich in te laten met het ideatieproces.

Lees meer

Loopbaancoach

Add a Comment

Your email address will not be published.