Stress en burn-out

Burn out den bosch

Maar wat hebben burn-out en stress met elkaar te maken? En hoe kun je burn-out in je leven voorkomen of vermijden?

Stress en burn-out worden soms terecht “vlinders in de buik” genoemd, omdat ze overweldigend kunnen aanvoelen en je een gevoel van hulpeloosheid en vermoeidheid kunnen geven. Je kunt tekenen vertonen van extreem hoge stressniveaus, waardoor je je verslagen en uitgeput voelt op het werk. Je kunt je bijvoorbeeld plotseling verward en gedesoriĆ«nteerd voelen. Als u zich uw baas en collega’s voorstelt als kwaadaardig en hem (of haar) kwaad wilt doen, loopt u het gevaar uw kalmte te verliezen, fouten te maken en de eenvoudigste punten te vergeten.

Emotioneel gezien kan er een duidelijk verband bestaan tussen stress en burn-out. Als je je overweldigd voelt door wie of wat dan ook dat je gevoel van veiligheid bedreigt, kun je snel in een staat van paniek of extreme depressie terechtkomen. Stress leidt je naar een staat van hysterie of depressie. Depressie heeft als neveneffect dat uw bloeddruk stijgt. Dit kan bijdragen tot zelfmedicatie met alcohol. Als je depressief bent, voel je je vaak hulpeloos en heb je hulp nodig.

Je moet effectief kunnen herstellen van burn-out en stress.

Als je uitstelgedrag vertoont, overweldigd wordt door een miljoen taken op je werk, en vol zit met uitstelgedrag, kun je in een toestand of stadium van burn-out terechtkomen. Als je iets niet van je af lijkt te kunnen zetten, bedenk dan dat burn-out al een vaak genoeg voorkomend verschijnsel is zonder dat het leven ineens afwisselend overtuigd raakt.

Dit zijn maar een paar voorbeelden van hoe burn-out je kan besluipen. Stress en burnout leiden meestal tot gevoelens van hulpeloosheid en machteloosheid, maar verlagen ook je productiviteit. Je banen, relaties en professionele collega’s kunnen je leven lijken te ontdoen van alle waarde en betekenis. Alles wat u de moeite waard vindt om te doen, wordt werk. Om te helpen herstellen van stress en burnout, oefen de volgende vier belemmeringen/vermijdingstechnieken en verander je geschiedenis.

Belemmering 1: Pre-occupatie met het negatieve. Vermijd het denken aan je negatieve gedachten. Nogal voor de hand liggend, is het niet? Om deze manier van denken te deconstrueren, is het belangrijk om je aandacht en focus te verleggen naar positieve, succesvolle gedachten. Reageren in plaats van reageren is goed. dan kun je het positieve in dingen of mensen zien en je beter voelen.

Het leven wordt moeilijker. Aanpassen aan veranderingen, moeilijkheden en uitdagingen is noodzakelijk. In moeilijke economische tijden is het belangrijker om positief te denken en je denkwijze te veranderen. U zult uw zelfrespect en zelfvertrouwen ontwikkelen.

Obstakel #2 Piekeren. Als je je zorgen maakt, verhoogt dat je stressniveau, verdiept het je emotionele reacties en blokkeert het oplossen van problemen. Je hersenen zijn niet geprogrammeerd om problemen op te lossen. In plaats daarvan stuurt het je naar zorgen en depressie. Dagelijks piekeren kan je slaap en je gezondheid ernstig beĆÆnvloeden. De gezondheidseffecten kunnen zijn: depressie, hoge bloeddruk, beroerte, hartproblemen, eetproblemen en hoofdpijn. Oh, en heb ik hoofdpijn al genoemd?

Als je je zorgen maakt over de toekomst, probeer je te beheersen wat je niet kunt beheersen. Je valt in de toekomst, berustend in het voorspellen van het onvermijdelijke. Diep ademhalen, gebruik maken van een zorgen controle armbanden-of het genereren van positieve visualisaties. Er zijn veel deskundigen die zeggen dat we alleen controleren wat we willen … en we kunnen controleren die dingen die we niet willen ook. Houd je focus op het moment. Het is moeilijk om een negatieve gedachte te veranderen…maar doe dat door je aandacht weer op het heden te richten. Positieve veranderingen in denken, voelen en gedrag zijn de feitelijke demo

Lees meer

coach

kinder coach

Add a Comment

Your email address will not be published.