Coachingsstijlen – Wat zijn de beste coachingsopties?

Coach onderwijs

Welke coaching stijl zal volgens u de beste resultaten geven? Welke coaching stijl geeft jou de beste resultaten? Gebaseerd op mijn drie jaar ervaring met coaching cursussen en workshops, geloof ik dat coaching drie hoofdstijlen kent:

1. Diepe Aandacht

2. Diepe Sensing

3. Sterk gevoel

De technieken en benaderingen die in de eerste twee stijlen van coaching worden gebruikt, kunnen worden omschreven als advies voor verandering, motivatie en aanmoediging. De technieken en benaderingen die in de derde stijl van coaching worden gebruikt, worden maar al te vaak vervangen door de gebruikelijke coaching modaliteit van actief luisteren. Maar omdat de derde stijl van coaching een mengeling is van advies voor verandering en hulp voor mensen om hun weg in het leven te vinden, is het bijna een zuivere vorm van motivatie en aanmoediging, op maat van het publiek.

Het is dit evenwicht tussen de technieken en benaderingen die in de eerste twee stijlen van coaching worden gebruikt, dat de essentie is van de Deep Sensing benadering van coaching. Het feit dat zowel de Deep Attention stijl van coaching als de Deep Sensing stijl van coaching ongelooflijk krachtig zijn. Laten we de Diepe Aandacht Stijl nemen zoals die tegenwoordig vaak wordt gepresenteerd.

4- Een actieplan. De Deep Attention stijl van coaching omvat vier actieplannen om het probleem op te lossen. Deze actieplannen zijn heel eenvoudig. Ze gaan allemaal over het identificeren van het probleem. Als het probleem eenmaal is herkend en begrepen, is de volgende stap het identificeren van de middelen die nodig zijn. De volgende stap is het identificeren van de belangrijkste behoefte/wens die het resultaat zal zijn van de volgers.

Zodra deze actieplannen zijn vastgesteld, worden zij de doelen voor het coachingproces, maar niet het probleem. Het doel van het coachingproces is het actieplan en het proces om het doel te bereiken. Het proces om het doel te bereiken is het actieplan zelf. Het actieplan en het proces zijn hetzelfde.

Dit betekent dat de coach en de gecoachte moeten samenwerken om de gewenste resultaten te bereiken. Als de coach wordt een sterke bijdrage geleverd in de voltooiing van het actieplan en het proces. Ik besloot dat, ook al waren de Enrongrounds niet bijzonder gewoon en ethisch, de oprichters van Enron er toch in geslaagd waren de Enron-aanpak voor het creëren van verandering verbeten over te nemen.

Wanneer de laatste daad, de BIG SHocks and BOMBSequals de Enron Onderneming, is het nu duidelijk dat in het geval van de Enron (de meest intelligente van de uitvoerende leiderschapsteams) de vorming van het ondernemersuiteinde, of het actieplan, de combinatie en integratie was van de acties die succesvol waren geweest voor de onderneming in een ander deel van de planeet en de acties die succesvol waren gebleken voor de Enron op hetzelfde moment.

Net als in Enron, dring ik er bij aspirant coaching leiders op aan:

1. Wees een coach in de diensten van positieve verandering, met een actieve focus op de toekomst, niet in het heden, evalueer, observeer en neem een klantgerichte aanpak om te overleggen met uw Planners, stuiter ideeën van hen af, en onderneem die actie in samenwerking met anderen die collega-rechters zijn.

Met deze aanpak kunnen coaches het geheim leren kennen van klantentevredenheid en het evenwicht tussen winst en de ethiek van de coaching industrie in zijn geheel.

2. Leer het aankweken van leiderschap onder de knie te krijgen, zodat uw cliënt het potentieel en het weefsel van de coaching heeft om u boven anderen als zijn of haar coach te kiezen. 3. Wees u bewust van zowel de kernvaardigheden als de verwachtingen van de coach als het gaat om het coaching proces.

3. Onderzoek periodiek uw cliënten (en alleen uw cliënten) om de groei van het coaching bedrijf te volgen (en ervoor te zorgen dat uw coaching stijl en ethische zaken op koers liggen.

4. Erken de waarde van uw deskundigheid, ga op zoek naar anderen die een soortgelijke taak hebben, maar niet in uw directe werkkring zitten.  Nauw samenwerken met mentoren is één manier om de kunst van het coachen en de klantendienst te leren. Zij zullen waardevolle feedback en begeleiding geven en een andere maatstaf.

Lees meer

Communicatietrainingen onderwijs

Add a Comment

Your email address will not be published.