5 Blokken van Gezondheid

Natuurgeneeskundig therapeut

Ik wil het graag hebben over 5 blokken van gezondheid met betrekking tot natuurgeneeskundige therapie en hoe elk van deze blokken bijdraagt aan het proces van welzijn.

Voedsel: Ons wordt voortdurend verteld dat we goed moeten eten. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Melk en andere zuivelproducten leveren minder risico op darmkanker op dan vleesproducten. Het eten van een goed ontbijt is een sterke gezondheidsknop die iedereen zou moeten hebben. Doe maar fruit en de altijd populaire ontbijtgranen, waarvan de meesten van ons denken dat het een gemakkelijke manier is om groter te worden.

De Voedselpiramide vertelt ons dat de gezondste voeding begint met de lichtste tot de grootste maaltijd. De vierkante vorm geeft ons een goed idee van wat we zouden moeten eten. Wat ons niet verteld wordt, is dat als we in het donker eten, het lichaam koolhydraten opslaat als vet, en dat is niet goed. Om ons energie te geven moeten we die kleine hoeveelheden voedsel eten die het lichaam efficiënt laten werken en de bloedsuiker in het lichaam laag houden. Verhongeren of alleen aan eten denken is niet de oplossing.

Oefening: De meesten van ons hebben gehoord dat aërobe activiteit het belangrijkste is om in ons dagelijks leven op te nemen. Dat is waar deze overtuiging vandaan komt. Onderzoek heeft echter aangetoond dat huishoudelijk werk een van de beste vormen van aërobe lichaamsbeweging is. Huishoudelijk werk staat bekend als een van de beste vormen van lichaamsbeweging. We hebben allemaal gehoord van grote atleten die leven en ademen van sport. Als je dweilt en opruimt in de keuken, kijk dan naar de vezels. Zoals het lichaam beweging en afwisseling nodig heeft om gezond te blijven.

Beweging helpt de bloedsuiker onder controle te houden en aërobe lichaamsbeweging geeft je die beweging. Om fit te zijn moet je een vorm van aërobe lichaamsbeweging hebben. Wat is die vorm van lichaamsbeweging? Het is een intense periode van oefening die de toepassing van kracht mogelijk maakt, die groter is dan die van een arbeid die als lage intensiteit wordt beschouwd. Grote lichaamsfuncties treden op tijdens perioden van aërobe oefening. Uit studies blijkt dat de periodes oplopen tot 60 minuten. Er wordt ook vastgesteld dat “… immunogecompromitteerde personen meer baat hebben bij deze vorm van lichaamsbeweging dan immunogecompromitteerde personen.”

Alle vormen van huishoudelijk werk zijn ook vormen van betere lichaamsbeweging. Dit betekent voor de kinderen zorgen, de afwas doen en de vloer stofzuigen. Het betekent ook dat je wat bewegingstijd krijgt.

Voeding: We hebben de neiging om wat we eten te beschouwen als iets om aan te trekken en niet als iets om te consumeren. We zijn niet alleen intelligent om dat te doen, we zijn ook intelligent om te weten wanneer we eten. Wij leven van de energie die wordt geleverd door het voedsel dat wij eten. Als het lichaam brandstof nodig heeft, zal het datgene gebruiken wat het eerst beschikbaar is. Dit betekent dat bewerkt voedsel moet worden vermeden. Het liefst koopt u alleen natuurlijke producten en dan nog gebruikt u die voor de juiste doeleinden.

Een van de rijkste voedingsbronnen van B-vitaminen is vlees in zijn rauwe vorm. Vlees is een goede bron van aminozuren, de bouwstenen van eiwitten. Het lichaam heeft eiwitten nodig om zichzelf op te bouwen en te herstellen, dus moet u er zoveel mogelijk van consumeren. De beste bronnen van eiwitten zijn rundvlees, kip en zuivelproducten. Wanneer u supplementen voor uw gezondheid overweegt, moet u altijd kijken naar natuurlijke, volwaardige voedingssupplementen. Een supplement is nooit een vervanging voor een goede gezonde voeding, maar is eerder iets dat iets toevoegt aan de voordelen die u al uit uw voeding haalt.

Lees meer

Coach

Orthomoleculair therapeut

Add a Comment

Your email address will not be published.